Friday, April 29, 2005

Kenape kita bersedih???

Setiap peringatan yang ditulis disini adalah untuk diri saya sendiri dan juga sahabat2 yang sudi membacanya.


Selalukan kita bersedih….tapi kenapa kita bersedih ??
Antara sebab2 popular…..ANDA PERNAH MERASAINYA??

1.Putus Cinta
2.Kene “reject” (huhuhu…macam biase je ni)
3.Fail pekse
4.Tak dapat UNIVERSITY lagi (esp student2 medic yg tgh buat A Level)
5.Orang yg kita sayang meninggal
6.dll.

Nota : susunan di atas adalah tidak berdasarkan pd darjah kepopularan

PUTUS CINTA
Personally berdasarkan pd pengalaman yg ni paling horror. Yelah kan, dah byk berkorban utk si die, habis duit mase, tenaga…last2 orang lain gak yang kebas. Hampeh btul..

KENE REJECT
Tentu biase dgr ayat nih “mintak maafla, saye cume anggap awak macam abang saye”….ye la tu…yg ko pegi layan aku in the first place tu sape suruh..sape yg merane!!!…aku jugakk …haiii..nasib badan

FAIL PEKSE
Yg ni horror beb…..tak nak la kalau boleh..tak nakkkkk….

TAK DAPAT UNI LAGI
Yg ni sedih gak nih.."macam mane nak concentrate….uni tak dapat lagi..aku blaja A Level ni sbb nak pegi UK…kalau tak dapat pegi UK..buat ape blaja"....

ORANG YANG KITA SAYANG MENINGGAL
Sedih2..esp kalau orang kita sayang meninggal time kat tempat orang..di perantauan…..


Komentar dari Ibnu Ismail....

Sebab ape kite sedih sangat kalau kite putus cinta ngn manusia?? “mane tak sedih bro…nampak bantal igt die, nampak kasut igt die, nampak berus gigi pon igt die..sedih2..hmm..ko tak pernah rase, ko tak tau la….”
Ayat td pernah keluar dari mulut LELAKI..jgn terkejut…..laki nih depan pompuan je control (termasuklah diri ini). Sebab ape jd bende camni ye??
Antara sebab2nye ialah :

1.Cinta kita pade manusia bukan kerana Allah. Kalau cinta kita pada manusia bukan kerana Allah. Kalau cinta kita pada manusia kerana Allah, jika ditakdirkan utk berpisah kerana atas sbb2 syarak…kita takkan sedih..sbb yang paling utama adalah Allah.

2.Bercinta tidak berlandaskan syariat. Dalam Islam tiada istilah bercinta sebelum berkahwin. Bercinta hanya selepas kahwin…kan best nih…..dating lepas kahwin…bagi bunge pada isteri lepas kawen…kan best camtu…pahala pon dapat…. “bukanke lagi sweet camtu”..(disclaimer: meminjam perkataan dari dak pompuan..hehehehe…bukan dari diri sendiri)

wallahuallam

Hmmm sorila brader….to be continued…ade pekse daaaa

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

assalamualaikum...

eljundiyy.. dia rupanya :)

10:56 am  
Anonymous Anonymous said...

assalamualaikum..

Yer...saya setuju bonar dgn pendapat awk...bercinta selepas kawin lagi "sweet" dan indah...tapi bila direnung kembali pada zaman serba canggih nih ade lagi ker org yang x bercinta sebelum kawin ( mungkin ada tp sikit ler ) banyak yg dh couple dulu baru ler kawin...nak mengenali diri masing2 ler konon...( betul ker ) tah ler..yang pasti cinta itu sebenarnya indah dah akan lebih indah dan bererti jika ia berlandaskan syariat islam...( indah...indah...indah...)

1:54 am  
Anonymous Anonymous said...

asslamualaikum.

lebih kurang same dgn terjadi diriku..curah segala kasih syg setia ..rupanya cuma sbg batu loncatan..aku ingat lelaki je kejam pompuan pun dasat jugak yek.mentang2lah aku ni sabar(aku perasan ke ni?) .takpe2.. Haha sampai aku terpikir gak utk lepas frust ni dgn jadi pejuang syuhada kt iran tu kut2 perang meletus dgn amerika. Mati masuk syurga firdaus siap dgn bidadari lg..hehe(ketawa dlm duka ni..korang tak tau)..insya allah lepas abih nuntut dgn tuk guru aku.. aku akan menyahut seruan Allah utk berjihad. ALLAHUAKBAR..

9:09 am  

Post a Comment

<< Home